Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 19, 2010

Perbelanjaan Majlis Perkahwinan

Belanja majlis perkahwinan terletak pada kemampuan individu kan kan kan ?...aku kalo bole tak nk lebih dari RM17,000 utk segelo-gelo : jemputan 500 org, aku plan nk kawen kat dewan sbb tak nk susah kan family&zaman skrang nih mane la ade gotong royong lagi..manpower pun tak ckup kalo nk harap org..hohoho..harus la merabak kan duit utk katering..bole tak?mmg aku cheapskate ..hhehehhe...sbb lepas majlis perkahwinan,aku nk pakai duit untuk rumah baru & pergi honeymun kat Korea...aku try supaya tak exceed RM17,000 dengan selera aku yang besar nih...hhuhu...T_T

aku dh survery dewan MAWAR : RM30 satu kepala termasuk:

-Makanan
-Waitress
-Sewa Dewan
-Bunga Manggar
-PA system
-Lauk Meja Pengantin
-Hiasan meja tetamu, VIP, & Pengantin
-Hiasan Dewan termasuk kapet merah, bunga dll
-Tit bits
-1 slice box mixed fruit cake
-Pelamin: tang pelamin tak bape berkenan sbb pilihan terhad
-Test food free

agak menarik kan?

aku try pulak kira satu-satu(vendor lain-lain)

rega pun lebih kurang..huhuhu

nih quot yg aku dh dpat:

1)Dewan:RM600
2)Makan:RM10 satu kepala
3)Meja Pengantin: Lain pakej
4)Kerusi: RM0.80 satu kerusi (tak masuk sarung)
5)Meja: RM20 per meja (sekali alas)


kalo bole nk murah lagi sbb nk kene kira jugak after nikah pnya jamuan, photographer, bunga pahar, doorgift nk kena pikir...huwaaaaaaaaaaaaaaaa!! T_T

Pelan baget kawen:
1)Dewan
2)Katering Reception&Nikah
3)Photographer
4)Sewa kerusi Meja
5)Meja Pengantin
6)Mekap
7)Pelamin
8)Baju Pengantin: Nikah & Reception
9)Doorgift
10)Bunga Pahar
11)PA System
12)Kompang
13)Kain family

ape lagi erk yang tertinggal????

No comments:

Post a Comment