Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 6, 2011

Terjebak&Rabak..

petang tuh lepas balik dari Make up Yasmin, Klik sini_untuk tengok make up yasmin--> http://zanaidea.blogspot.com/ aku plan nak pergi Jakel Shah Alam dengan mama. asalnya aku nak beli kain untuk buat baju kurung. sepasang je.kunun nak beli warna kuning cair atau Elektrik blue tapi berjebak! hohoho..berdarah hidung sekarang!!!tulun2! asalnya sbb aku rasa dah lame takde baju kurung tempah asyik beli yang dah siap tapi tak bape puas hati. asal beli mesti terketat atau terbesar. saiz badan tak standard u olz!tak sempat amek gambo sbb over excited & balik tu pun muka dah toye sbb dah rabak!

pergi dengan mama aku. well! lagi la terjebak bagai kan???huhuu.. pada petang yang koyak itew aku berjaya merabak wallet bulan ini dgn 3 pasang kain. 2 pasang untuk aku & sepasang untuk mama.

Info harga kain&border lace di Jakel Shah Alam:

Satin Dubai : RM18 per meter
Sifon Silk : RM23 per meter
Kain Velentro : RM25 per meter
Coded Lace : RM50 per meter
Border Lace : RM80 per meter dan ke atas. ikut design

**ade orang dapat lagi murah x???anyone???

dah beli kain sambung beli 4 pasang tudung kat Hajra(kedai bawah je, atas tu dah Jakel) :( again!aktiviti merabak!tu pun sudah mintak kaw2 punya diskon!

dah beli kain for sure nak keje jahit terus pergi PKNS cari kene tailor. this time i try chinese tailor for my kain Velentro & kain mama Italian Sifon (ape ntah namenya) aku dah lupe.both buat buat baju kurung. kedai tailor tuh bawah sekali, ground floor.

info Tailor Cina di PKNS Shah Alam:

Upah Jahit Baju Kurung biasa : RM70
Upah Jahit Baju Kurung Lining: RM150
Upah Pasang Border Lace : RM100

pas anta baju,mama jalan2 beli tudung dia, aku pun terjebak lagi beli 2 selendang. kunun tak penah ade shawl cantik gitew!kalau la laki aku tahu nih, mampus!!!huhuhuhu

**hari ni, dalam rabak2 ni sempat lagi aku beli lgi 4 pasang tudung dengan akak opismate. pantang la ade orang jual itew ini mau la aku confirm terjebak! ayat dia senang je: " tengok2 je dlu , zana". mmg la terjebak!tak nak beli pun akan beli! hohoho. bulan ni je dah rabak beli tudung 10 pasang!!!(MY BAD HABIT!!!)belum kain&soping segala!dah beli mula la rasa nyesal! sbb mudah sgt terjebak & merabak!padahal minggu ni ade family day for Hencik S side and next week family day aku pulak!!huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


oh! lupe nk bgtau my sis in law akan kawen next year so i'm involve all about her wedding. :) so alang-alang pergi Jakel Shah Alam, aku pun tolong la sebey kain utk dia. she plan to wearing blue for nikah & pink peach for reception.

she love this dress:


picture credit to: Wedding Galore- Bangi

she prefer sifon to make her look lovely & flowly. now we are currently just prepare about pelamin design & attire design+materials.

if you, (sape-sape la kan) yang nak buat baju cenggini, if you nak pakai kain sifon, the material will be:

sifon: 6 meters
lining: 6 meters
lace : tak sure sgt - depends on your design tapi yg pasti 2 meter mmg tak cukup
net : 4 meters

** ini cume anggaran idea shj, for detail & proper one ask your expertise. i'm not expertise, pun masih berjinak2 dgn kain dan material segala.


will back to share info with u, guys!

1 comment: