Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 29, 2012

2nd check up

today jumpa gynae sume okay. aku terus terang dgn doktor aku mmg tak makan ubat yang dia bagi sbb menyebabkan aku muntah. maka aku amek jalan alternatif :

kencing kotor : minum juice cranberry instead of makan ubat
sembelit: minum juice prune (sunsweet) instead of makan ubat

tapi jgn la expect akan cure cepat. maybe amek masa ..huhuhu..name pun natural remedies..tu je yang aku rasa badan bole terima..

tapi tadi sikit lagi nak kena admit sbb doktor takut badan kurang air sbb muntah. bile buat urine test, kencing keruh n kotor - paling keruh dalam 2 bulan preggy ni . tapi air dalam badan okay, so tak yah admit, doktor nak bagi ubat than muntah pun aku tak nak sbb confirm tak makan punya!

now i know kenapa setiap kali scan , perut sakit..sbb i have cyst in my womb tapi doktor ckp mmg normal org preggy ada cyst sbb tu yang bagi hormon kat baby cume besar atau kecik. aku punya besar, sepatutnya dalam masa 12 minggu mende tuh kat kecut seiring dgn pembesaran baby tapi kalau lepas 12 minggu tak hilang, yang tuh kene operate..

this time check up, doktor bagi asid folic tu pun sbb asid folic aku dah ilang. aku ckp dgn doktor, selama takde asid folic aku ada makan roti gardenia dalam tuh ada asid folic tu pun sbb syima syaz yang bgtau..tima kaceh darling!!! tpi doktor ckp tak cukup. kene makan jugak asid folic.heeeeeee

before leave, nurse ade bagi goodies bag..yang best ade voucher mom's care..hehehe..now i got 2 pix of scan tapi belum sempat snap dari hari ke hari..huhuhuhu

hari-hari doa dapat baby sihat dan sempurna. amin

sebelum balik aku consult pasal deliver, aku tanya pasal c-zer la kan.. dia ckp estimate RM7,000 - RM9,000 tak masuk epidural dan segala bagai ye kawan2..glurppppppp! kalau normal mmg affordable kalau operate mmg berdarah la hidung dan segala lubang tinga sume.. ;p

No comments:

Post a Comment