Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 9, 2016

kisah Cikgu Tadika..

As salam semua!

*mcm ade reader je kan?hahah

well..saje nk update citer..

Pada yang tak tahu..
I dah almost 1 year plus resign dri Vendor TNB 
now I buat bisnes sendiri..

Taska Qreatif Idea 
&
Qreatif Idea Kids Academy (Preschool)

ape rasanya ye jadi Cikgu Taska & Tadika?

Hanya cikgu-cikgu Taska & Tadika je yang tahu rasanya mcm mane..

yang bole I ckapkan ialah.

1. u olz akan berubah jadi orang yang sabar.. kalau dlu jenis baran, insyallah bole jadi sesabar yang maksimum..

bukan mudah nk jadi cikgu u olz!!

Bersama Anak Murid Tersayang.. :)



pada hakikatnya,

orang akan skeptikal bila kau bgtau orang yang kau keje cikgu Taska & Tadika.
padahal cikgu2 inilah yang suap kan makan, basuh berak & ajar membaca anak-anak


aku sendiri pon kalu orang keje tnya - keje ape?
aku jawab je Cikgu Taska..

then, promoter semua pon lari..tak jadi nk promote barang..hahahahaha (lawak je)

kadang-kadang ape2 berlaku guru yang disalahkan.
(tak pe,,tak marah..hehhe)

cuma ade parent yang begitu egoistik utk mengaku anak dia bermasalah.
yes!bermasalah..
bile ape2 berlaku dok salahkan cikgu
tapi sebnarnya, dia tak tahu yang anak dia bermasalah 
tak bole bercakap dan sebagainya..

kita sebagai cikgu pon kadang2 tak tahu
sebab ??
kita bukan pakar kanak-kanak
kita hanya bole bantu setakat yang mampu
dan
hint parent secara berhemah
berkenaan anak-anak dia

yang bole terima..
alhamdulillah..

yang tak bole terima..xpe la
kita doakan yang terbaik utk parent & anak dia.. :)


apepon.. aku ikhlas & amat jatuh cinta dengan dunia Awal Kanak - kanak..

bile kne kondem for sure akan sentap dlu sebelum terima itu sebagai benda yang positif..hehhe
(lumrah manusia)

pelan - pelan aku bangun utuk perbaiki semampu bole..
pape pon, tanpa suami aku..Hencik S
aku tak kan mampu berdiri begini..

dari hari pertama aku resign nak buka Taska & Tadika
dialah supporter terbesar aku
dialah back up besar aku..
hehhehe..

dan insyallah.
akan menyusul cawangan ke-dua
Taska Qreatif Idea 2 
amin amin amin

No comments:

Post a Comment