Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 13, 2009

hari mengukur jalan di Klang

hari nih plan aku sebenarnya nk g Rumah Anak Yatim & Miskin Al- Munirah kat Jalan Johan setia off Jalan Hulu Langat bersama rakan2 tercinta..dah sampai kat sane, itu pun lepas beberapa jam mencarik jalan sampai tanya balai polis dan menempuh liku2 bagai akhirnya sampai tak de orang dan dorang tengah construction untuk tambah building tak silap aku lagipun nih kan cuti sekolah so kebanyakan rumah anak yatim cuti dan dorang amek kesempatan nih utk balik jumpa keluarga..huhu..hampa..salah aku gak sbb tak call..tak pe la..aku mengambil keputusan bergerak ke Asrama Peyakin , Jalan Kapar..derma tak di terima sbb dorang dlm revamp balik tempat dorang..tak de tempat nk simpan barang..hujan lebat u olz masa tuh..so tak pe la...balik la aku dan rakan2 tercinta..lagipun kat Asrama Peyakin banyak big sponsor..alhamdullilah...murah rezeki orang yang menderma kepada anak yatim bagi dorang selesa, gembira...yang tu tak ternilai dengan wang ringgit sebenarnya..so aku pun mlas la nk simpan barang2 tuh dlm kereta lame2 bukan ape nanti last2 bawak naik umah, alamat bye la ..kitorang yang bedal..di sebabkan tak nk simpan brang2 tuh dlm kereta tuk dijadikan kenduri kat umah aku, so aku pun g la Rumah Aman kat Seksyen 2, Shah Alam. rumah anak yatim lelaki..tempat yang bagus dan sesuai serta selesa untuk anak-anak yatim tinggal..pengurusan pun bagus..mase aku datang dia dah buka pintu pas tu aku assume tak de bodak2 sbb cuti sekolah tapi ade sbb dorang di beri cuti 2 minggu je..so mmg best..tgk bodak2 nih..insaf dan terharu pun ade..kira warden dia bawak g jenjalan kat area Rumah Aman..alhamdullilah, mmg rezeki anak-anak kat sini beri kemudahan dan layanan yang baik..terharu tgk ade orang2 yang benar-benar iklas menolong kanak-kanak ini.cam bos aku gaya dia sbb kalau nk bagi , bagi yang terbaik...cam warden tu cakap, islam pun ade kata kalau nk bagi, bagi yang kita sayang bukan yang tak di tak sayang..so kat sini, kelengkapan baik ade aircond tempat cantik..serba serbi bagus..sebelum balik aku tanya, sape main sponsor..jawapan warden tu ialah, "orang igt tempat nih cantik dah ade main & big sponsor tapi sebenarnya tak"..dorang masih perlukan sumbangan dari kita..betul jugak kata warden tuh, cam ne spesifikasi rumah anak yatim yang kta nk bantu?adakah yang daif dan uzur atau tempat yang selesa?kalau daif dan uzur tentu budak2 tuh tak selesa..kalau dah cantik dan selesa orang cakap dah kaya...huhuhuu..terpulang la msing2..aku sempat snap pic nti aku upload...

jauh2 aku g akhirnya rezeki kat rumah anak yatim area rumah aku...huhuhuhuhuhu

No comments:

Post a Comment