Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 26, 2012

My Family in Law Trip to Langkawi - Part 1

Dalam terboyot-boyot ni sempat jugak aku mengjointkan diri family trip in law ke Langkawi. pada we olz nih kira ad hoc/last minit trip sbb tak plan pun joint. 
mula-mula tak nak pergi tapi bile aku fikir perasaan Hencik S yang eksited nk berholiday dgn family dia, aku ikut jugak. sbb aku fikir kalau aku kat tempat dia , mesti aku nk happy2 dgn family aku.
bile aku cakap aku nk tinggal dgn mak & adik aku, dia tak bagi.
dia ckp kalau pape jadi biar dgn dia. 
maka bermula lah journey aku dari PJ ke Langkawi.
Trip we olz 3D 2N.
We olz stay kat Rumah Penginapan DBKL since 2 orang kakak Hencik S keje kat sane.
semalam cume RM20 tpi kelulusan dapat 2 minggu sebelum tarikh yang nak pergi.
nih namanya rezeki sbb yang memohon ramai tapi dapat jugak kat family in law aku.

Hari pertama, we olz gerak pukul 4.30 pagi kaw!! 
bekpes kat R&R Sungai Perak.
sambung perjalanan terus ke Kuala Perlis.
Kat Perlis, we olz singgah makan Laksa & Cendol kat Fatinazz Corner Cendol Pulut.
pada aku, biasa je..huhuhuhu


Hencik S & anak buahnya

 ni antara cendol yang ada. aku order cendol laici.
kat sini byk pilihan cendol.

menu makan kat sini:
-Laksa 
-Nasi Ayam

kat kaunter ade free buah tembikai potong :)
murah hati orang Perlis..hehhe

lepas makan sambung journey ke Kuala Perlis..

 kat sini, tiket feri RM18 seorang utk dewasa per trip.
we olz parking kat sini & bayor RM45 utk 3 hari..hohoho
ade la orang yang akan assist kalau  nak parking.


Ferri dari Kuala Perlis ke Langkawi amek masa 1 jam 15 minit.
we olz naik feri dalam pkol 1 lebih gitew so smpi dalam pkol 2 lebih..

sampai terus check in & ke pasaraya Billion beli lauk sket utk di masak.

gigih haku kan berjalan dgn perut besar?
tak pe la, janji ade Hencik S - aku happy
kalau sakit kaki ke ape ke Hencik S urut tak byk soal
selalu je dia tanya aku ok? baby ok?
sweet sgt Hencik S.. :)

oh! Rumah Penginapan DBKL tuh kat pekan Kuah
very convenience & sgt dekat dgn Jeti, tempat shopping & pasaraya Billion.
Kat sini bole memasak.
lengkap sume kelengkapan.
 
1/2 jam ke Pantai Chenang

utk transportation, we olz sewa Van Urvan yang 15 seats tuh.
RM200 per day. petrol pakai diesel.
selesa jugak..
so selama 3 hari we olz naik van~ber romonbongan sangat kan!
bersambung part 2

No comments:

Post a Comment