Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 4, 2011

bertukar tangan

hai u olz!

sekarang ini haku menghadapi kepadatan yang melampau hokeh!

wekend lepas start 1 april , aku dah official move out dari rumah bujang kat shah alam yang aku dah duduk selama hampir 5 tahun ke rumah baru aka our 1st home sweet home(bulan 7 baru official aku bole duduk bersama Hencik S-sekarang ni BIG no no!sekrang aku duduk bersama seorang housemate baru.. :) - takut pnya pasal terpaksalah amek sorang housemate.motipnya aku nak tido sorang??beranikah??)aku berpindah dari shah alam ke subang..rase sedih jugak meninggalkan rumah bujang tuh..banyak kenangan!

dari rumah bujang ke rumah baru ini hanya 2o minit ikut tol batu 3 dari shah alam.

rumah baru ni dekat je nak ke tempat keje !kalau lambat, tak tahu la aku!hrmm..

masih jugak duduk apartment..dlu tingkat 3 skrang tingkat 10 yang sangatlah bising kerana bilik aku menghadap federal highway!tolong salahkan Hencik S dlm hal nih!dia yang pilih rumah itew!tapi alhamdulilah, masih bersyukur sbb masih ade tempat nk berlindung dari panas dan hujan & yang penting aku dah melabur byk , hokeh!!berdarah hidung aku!!>.<

paling best dan menyejukkan hati aku , akhirnya aku dapat my very own " BRIDAL GALLERY & MAKE UP STUDIO' . dlu mase rumah bujang, housemate lame bising, barang aku byk & bersepah. katanya sakit mata..aku telan je ape yang orang cakap.finally aku dapat jugak space utk bisnes kecil-kecilan aku itew.. :)
sekrang nih masih dalam progress revamp & renovation, insyallah dalam 2 minggu lagi bole beroperasi secara rasmi..wink wink..senang sikit bile dah ade studio & showroom..customer lagi confident & comfort..ewah!bersemangat haku citer kan?heeeeeeee..jemput ke rumah ye kawan-kawan..

let's sharing : mari kita lihat persiapan bile masuk ke rumah baru.

bulan lepas: we olz berdikit-dikit bile barang rumah, mula dengan ke ikea beli pinggan mangkuk, kelengkapan rumah-dari yang remeh hingga la yang penting . contoh dari penyapu, berus jamban lalala..kemudian beli barangan elektrik mcm periuk nasi, heater dan lain-lain.. mmg leleh air mata aku cakap kau!!meleleh tang nak bayo , tang mencapai mmg besh! jadi ready la dari sekrang!beli brang dikit2..nti tak terasa sgt2..aku dgn Hencik S, awal-awal dah declare barang ape aku nak beli&bahagia ape yang aku kene beli..haha..bukan main mengelat..tapi ikut kemampuan..himhhikhikhik.terbang jugak aku dekat rm400..huwaaaaaaaa..

mula dari 1 April: plan nya tak nak rumah, tapi bile tgk dinding..aiyakk!mmg teruk!terus pergi beli cat..bermula dgn ke kedai hardware beli cat..mase beli cat , Hencik S mmg bagi aku sepenuh kebebasan utk pilih cat..so aku pilih kaler silver u olz! beli barang hardware tuk hari pertama sahaja sudah cecah RM300 termasuk cat 2 tong.fuh! dapat rumah tuh mmg terkujat. why? jamban dia mcm 3 tahun tak penah basuh & berkerak! yurkk! habuk kat tingkap pulak..perghh!mmg tebal gile!huhuhu..jadi hari pertama operasi membersih & mengecat..mmg menyumpah aku sambil cuci tingkap & berus jamban! menciiiiiiii! operasi bermula 9 malam berakhir pada 4.30pagi..

2 april: hari bermula dengan 8.30 pagi ke beberapa kedai jual tikar getah & kedai hardware..setelah pergi ke beberapa kedai jual tikar getah, akhirnya pencarian berakhir di old town, kedai hardware pulak sbb sambung beli utk repair itu ini kat rumah tuh..lepas beli barang-barang segelo sempat pulak bekpes sup gearbox yang akhirnya tak habis dan terbuang..hohoho..lepas makan terus sambung pasang tikar getah..citer pasang tikar getah nih mmg kelakar u olz..dekat 5 kali roll tikar getah tuh menghempap kaki ku yang comel nih.. 1st time mase kuar kete nak bawak naik , tapi yang last mmg tak bole tahan , kuar jugak air mata sbb sakit wooooo!!!dah la berat!dah siap pasang tikar getah, terbengkalai kejap keje cuci tingkap 2nd round, pergi shah alam angkat barang..upah&sewa lori utk 2 tan & 3 orang angkat barang = rm400, no tel : 0126487472- en bala...mula-mula aku amek 1 tan lori upah & sewa rm180, tapi lepas orang lori tuh dtg , tgk barang2 aku yang berlonggok tuh derang purpose lori 2tan sbb barang aku byk dgn sofa segala bagai sume! parah & rabak!lari baget !tapi nk buat mcm mane kan? motipnya nak agkat segala perabot bagai yang berat dari tingkat 3 yang tak de lif itew?mampu kah?harus lah pasrah kene bayo rm400 utk sewa lori & angkat barang!hari kedua mmg packk gile! melampau punya pack!lori bedroom set pun dtg time & hari yang same jugak! dua-dua lori sampai mase yang same tapi bedroom set masuk & settle kan dlu..pas tu baru lori angkat sofa sume2! dah masuk sume brang, kuar lagi pergi kedai perabot beli kitchen kabinet utk dapur gas..lepas itew patah balik s alam, last round amek barang2 yang kene angkat2 keluar..kunun nk pergi langsir ! haram! tak sempat.cik kabinet dapur dah sampi..dan dan kabinet dapur sampai, lori my housemate pulak sampai..fuh! penat gile! teramat penat! pkol 7 malam, customer dtg buat trial make up..sempat lagi kan! hehehehehehe..tdo pukul 12 lebih..huhu..pertama kali tdo di rumah baru u olz!

3 april: pagi dah keluar pergi carik TV, gigih kan!!

banyak lagi nak citer.. tapi kerja kat opis melambak pulak..

dah receive draft utk kad & bunting tawen .. nti aku review..huhhuhuhu

ok!roger n out!

to be continue!!!

2 comments:

  1. mmg peritttt.i selama ni sewa dgn kawan2 takyah ade periuk nasi.sekali hari tu masuk umah kene beli sndri.wawawa.alhamdulillah la skrg dh sng.cuma takde sofa lg.tgu pas kawin.haha.i tgl sorg2 je.org lain yg suka tye tak takut ke.lol

    ReplyDelete
  2. wahhhh...bestnye ade umah baru... =)

    ReplyDelete