Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 14, 2009

yang bernama perempuan

perempuan yang maksud aku - bertetek, piyed n boleh beranak k..yang bertetek sj aku tak kira...

mmg susah jadi perempuan... : -
1. biler kene raba tak de saksi kene fight kes tuh, fight gile2 babi then makan bertahun tapi tak de kesudahan:SEBAB TAK DE SAKSI
contohnya kene raba dlm teksi, dalam lift tempat yg tak de org..tak kisah la kalo JANTAN BINATANG TU WARAS ATAU PUN MABUK...
2. biler kene raba then balas balik pun tak leh nk defend diri nanti kene charge sbb mendatangkan kecederaan
jarang sangat la dapat kes cabul dapat menang...kesian kan org perempuan...teraniaya aku rasa biler kes2 cam nih...so apelah nasib kita jadi orang perempuan...

kalo kes raba dlm club pun perempuan gak yg dipersalahkan - "kenapa g club?KENE TANGGUNG LA RISKNYA"HRMM .......so kalo g club leh la merelakan diri tuh kene raba@DICABUL KEHORMATAN...???????????tak fham aku...org perempuan nih mmg tak leh ade nikmat hidup kan...siyes!sume benda byk berpihak kat jantan yg berkote!!even salah pun tetap tak salah...

kalo laki kawen lain org ckp perempuan tuh tak pandai jaga laki...
kalo perempuan tuh g club, smoke-dah kene cop jahat@bitch@bla bla bla
kalo tak dapat anak, perempuan kene cop-mandul
kalo anak cam setan, mak dia ken cop tak pandai jaga anak
kalo rumah tak bersih-bini tak pandai jaga umah
kalo perempuan dah kawen g melepak-cop tak reti duk umah
dan sebagainya

pada aku: tak salah jadi perempuan..aku bangga jadi perempuan!!!!!tapi ntah kenape byk benda tak berpihak pada perempuan...aku tak pun tak fham...=(

orang boleh ape je kalo tak rase..kalo dah rase sendiri baru tahu...huhu..mase tuh kau tahu la langit tuh rendah ke tinggi..mase nih leh la ko nk menangkan sesape pun..even hanya perempuan dapat fham perempuan tapi perempuan gak yang menyiksa kaum sendri...wat come around goes around..esok lusa pasti kene, tak kene kat ko sendri, anak beranak, adik beradik pasti kne..yang salah tetap salah tapi kadang2 yang salah tuh terlepas gak..tak pe..hidup ini ade putaran...jangan pk diri tuh dah teror sgt..tuhan akan blas setiap perbuatan yang kita buat.

orang-orang yang bersubahat pun pasti akan rase tempiasnya.

2 comments:

  1. Darling , welcome to real world, where men claim equality, but you know..semua tu taktik mengelirukan musuh, kono2 they care for wowem!

    ReplyDelete
  2. btol tuh kakak!saya sokong...they are bullshit..ape2 pun tetap berpihak pada lelaki..we live in unfair world!totally unfair!

    ReplyDelete