Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 14, 2012

Ulasan & Kesimpulan Filem ' In The Land of Blood & Honey'


Dah lama sebenarnya aku nak tengok citer ni, baru semalam dapat tengok. tu pun tengok kat you tube. tengok dalam hp je! kalau i-phone ke IPad ke sedaplah jugak. ni aku tengok pakai screen Nokia E5 je.. tapi nak tengok punya pasal kan. filem ni sgt kontroversi sbb Pada bulan September 2011, penulis Croat Bosnia Josip Knežević aka James J. Braddock menuduh Jolie plagiarisme ceritaSlamanje Duse (The Soul Shattering), yang diterbitkan pada Disember 2007. Beliau mendakwa telah membuat percubaan berulang kali untuk menghubungi pengeluar filem semasa fasa pengeluaran, tetapi mereka diabaikan beliau.

'In The Land of Blood & Honey' adalah sebuah drama 2011 Amerika filem romantis yang ditulis dan diarahkan oleh Angelina Jolie dan dibintangi Zana Marjanović, Kostić Goran, dan Šerbedžija Rade. Filem ini adalah arahan sulung Jolie dan ia menggambarkan satu set cinta kisah terhadap latar belakang Perang Bosnia. Ia ditayangkan di Amerika Syarikat pada 23 Disember, 2011 dalam siaran teater terhad.

Jolie peringkat pembunuhan ganas dan rogol tanpa memohon maaf, dan tentera Serbia digambarkan melakukan beberapa kengerian . dalam citer ini, askar naik di kompleks apartmen mereka dan memberitahu mereka mesti log masuk ke atas harta mereka kepada tentera. Lelaki ditembak, bayi yang dibuang dari balkoni dan wanita yang dihantar ke dalam perhambaan. Penonton melihat ini keganasan di luar medan perang melalui mata kakak, Ajla, Lejla (Glodjo Vanessa), yang tinggal di bandar dengan anak perempuan bayi beliau.

Jolie dikenali untuk kerja-kerja kemanusiaan di seluruh dunia, dan filem ini merupakan debut bersahaja yang dibuat dengan niat yang terbaik. Alasan kesan kemanusiaannya perang, dan secara senyap-senyap mengutuk kedua-dua masyarakat antarabangsa dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk tidak bertindak sebagai Balkan jatuh menjadi kacau-bilau. filem yang menggunakan dialek tempatan, yang amat menambah kesahihannya. Jolie juga membuat pemandangan yang dilanda perang kelihatan hauntingly cantik di kali, dan penonton mungkin mendapati di belakang kamera lebih kerap pada masa akan datang.


Filem ini terletak di Sarajevo terhadap kejatuhan belakang Perang Bosnia di rantau Balkan selain pada tahun 1990-an. Filem ini menceritakan kisah Danijel (Goran Kostić), pertempuran askar Serb Bosnia, dan Ajla (Zana Marjanović), seorang wanita Islam Bosnia yang beliau telah terlibat dengan sebelum perang, dan yang kini merupakan tawanan di kem beliau menyelia . Danijel berkhidmat di bawah bapanya, Bosnia Serbia tentera amnya, apabila dia ternampak Ajla , yang merupakan antara kumpulan wanita yang terpaksa menjadi hamba seks untuk tentera Serbia. Walaupun mereka cuba untuk menjalinkan semula hubungan mereka, tekanan perang mengancam cinta mereka sekali menjanjikan.

Penulis filem menyatakan perasaan bercampur-campur selepas melihat trailer untuk filem itu. Wartawan, Christiane Amanpour, yang meliputi Perang Bosnia untuk CNN, memperkenalkan filem perdana di New York pada 5 Disember 2011, memanggil "luar biasa dan berani ". afterparty telah diadakan di atas bumbung The hotel Standard ini di New York dan telah bersama-ditaja oleh itu dasar luar negara AS .

Menulis dalam Washington Post, kolumnis Richard Cohen memuji filem, melihat ia sebagai dakwaan reaksi Amerika teragak-agak untuk kekejaman yang dilakukan oleh Serb terhadap umat Islam di Bosnia serta sokongan yang diterajui oleh Amerika campur tangan asing seperti tindakan tentera di Libya.

Selepas filem itu telah ditunjukkan kepada mangsa bukan-Serbia dalam tayangan khas di Sarajevo, Murat Tahirović, ketua persatuan tawanan perang, menyatakan bahawa Jolie "benar-benar berjaya dalam menceritakan kisah perang keseluruhan dalam filem beliau dan untuk menunjukkan kebanyakan ciri-ciri situasi bahawa tahanan-tahanan yang dihadapi. hukuman besar-besaran, rogol, (digunakan sebagai) perisai manusia dan semua kengerian lain " Ketua persatuan ibu mangsa pembunuhan beramai-ramai Srebrenica Hatidza Mehmedović yang sebelum ini bercakap menentang Jolie selepas khabar angin media mengenai filem itu - berkata produk akhir adalah "benar-benar sebuah filem yang sangat baik," "objektif dan ikhlas," dan mahu "terima kasih Angelina untuk pelaburan intelektual dan kewangan."

Sebaliknya, wakil-wakil persatuan Serbia menuduh Jolie mangsa Serbia membezakan dan mengenal pasti mereka dengan penjenayah perang.

8 Mac, 2012, filem ini mencatatkan jualan box office domestik sebanyak $ 308,877.

banyak negara mengharamkan filem ini sebab atas dasar sensitivi agama Islam, negara Bosnia , puak Serb dan sentimen lain.

filem ini tak sesuai nak tengok dgn bodak2 kecik sbb banyak adegan seks. but as adult and especially as women, kita akan terasa bahawa watak Ajla & mangsa perang wanita sangat2 terseksa. terasa sgt2 bersyukur dan alhamudulilah hidup di negara yang aman & stabil. baru terasa takutnya bile negara berperang.

No comments:

Post a Comment