Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 28, 2011

Proses Nikah Negeri Johor

Tadi aku call Pejabat Kadi Kulai nak tahu pasal hal nikah sume nih..aku conpius cam ne nak buat kalo IC alamat Skudai tapi nikah kat Kulai..so nih la jawapan staff Pejabat Kadi Kulai yang friendly dan sangat membantu:

1)Isi borang mcm biasa . Baru aku tahu kat Johor, bakal pengantin perempuan pun kena ade surat akaun bujang.huhuhu
2)Dapat kan surat pemastautin dari Penghulu kawasan.
3)Hantar borang-Kalau alamat Skudai tpi nak nikah kat Kulai & hantar borang kat Pejabat Kadi Kulai tetap Majlis Daerah Johor yang proses borang nikah. Dorang proses borang nikah ikut zon/daerah/wilayah.
4)Lepas proses borang baru bole bincang dengan juru nikah untuk tetapkan masa, tempat dan lain-lain.

untuk Negeri Johor,borang kene beli RM5 kat pejabat kadi. Seelok-eloknya 3 bulan sebelum tarikh nikah digalakkan hantar borang dan tidak boleh kurang dari 7 hari dari tarikh nikah. Maka aku bercadang nak hantar borang nikah dalam bulan 5. Gambar tidak diperlukan untuk hantar borang, gambar diperlukan untuk sijil kursus nikah sahaja tapi aku nak amek kursus kawen kat Bangsar. Jadi tak perlu nak bergambar.

No tel pejabat kadi Kulai: 07-6634576

Rabu depan aku nak pergi pejabat kadi Kulai untuk amek borang..nak tengok2 dlu & kumpul dokumen untuk submit borang.

Semoga berjaya kawan-kawan yang tengah isi borang nikah saat ini.. :)

3 comments:

  1. tq 4 the info dear!!i'm a b2b in jb too
    seb baik ade info u so tau la sket2 nk wat cmne..
    =)

    ReplyDelete
  2. beb tq for updating on this!
    nanti kalau dpt more update/info selok belok nikah kat jhor sharing ye :)

    ReplyDelete
  3. klu form dlm tulisan jawi kite nk kn tulis dlm jawi jgk ker?ker bole tulisan rumi..

    ReplyDelete