Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 13, 2011

Review My pre-Wedding Make up Artist

Entry basi!hehehehhe..actually entry nih pasal MUA mase Pre-Wedding, nama dia Eve..

sampai kat Lasposa, Eve yang sambut..cun hokeh!lembut je..benda first dia tanya: nk pergi toilet?bole gitew..haruslah aku melangsaikan segala urusan dlu..hahahah

Honestly, barang make up dia tak de guna MAC, Bobby Brown bagai hokeh..dia guna lebih kurang cam produk Naturactor sebagai foundation.. ~kepohkan aku tengok barang-barang2 make up orang..hahahahha~dah aku pun MUA haruslah kepoci ..ngeeeeeeee!!eyeshadow pun aku tengok tak de brand..bole gitew???uhuhu..tapi tak pe , aku tak kisah..janji nampak lawa sudeh!

PR si Eve nih pada aku agak superb..lemah lembut & friendly.. kelakar pun kelakar..mase aku duduk nk start mekap dia tanya aku ape yang aku suke?nk stail cam ne?ade idea tak?tang dia tanya idea tuh yang aku suka..hahahahahhaha..haruslah aku keluarkan segala idea ~ tang aksesori dan stail rambut je..tang make up sume aku serah bulat-bulat kat dia..dia MUA..lagi dia tahu..aku rase mane-mane MUA pun tak suka kalau kita arah-arah dia itu ini..sebab dia lagi tahu ape nak dibuatkan untuk cantik kan kita..kalo pandai, tak yah la hire MUA..kan?hahaha..untuk photoshot nih , make up dah masuk dalam pakej , so amek je la..^__________^..walaupun make up dh kira dalam pakej tapi Eve sangat open dalam hal-hal pemilihan stail rambut & aksesori..Eve buat 2x Makeup & 3 stail rambut ikut baju yang aku pakai.. mase buat rambut rambut dia team dengan Candy~Lasposa MUA..banyak gile rambut palsu dia..aku pun sibuk la berfikir-fikir nak pakai rambut palsu mane..hehehe.Candy mekapkan Hencik S & gel kan rambut Hencik.Candy cakap rambut Hencik S pendek sangat tak bole nak stail sgt..

Untuk Eve punya make up skill, pada aku bagus jugak, mase aku interbiu dia cakap dia belajar dengan cikgu Taiwan.. yang aku perasan kelainan make up dgn chinese MUA: mereka cadangkan kita pakai ampoule: untuk kulit licin & memperbaiki ketidak sempurnaan kulit. dan sebelum start make up dia pakai hand sanitizer & aku pun dia suruh pakai jugak..mase dia make up aku sibuk la aku nk bukak mata sebab nk tengok ape dia buat..hahahahaha..pendek kata mmg lain la skill & teknik dia..yup!setiap MUA adalah unik sebab masing-masing ade skill & teknik yang berbeza.. :).. Eve buat rambut mmg verstail & cepat tapi kemas.. dia cakap aku kuat senyum..wink wink

Setel make up, Eve pakaikan aku baju..tolong pakai kan silicon bra!opppssss!!18sx..hehehe.sumpah tak penah tahu cam ne nk pakai silikon bra..kalo tengok secara realiti cam nk terkeluar !!$@$#@$%..motipnya kan?hohohohohohoho..cuci mata photographer & Hencik S..menciiiiiiiiiii!!!

overall, aku suka cara & hasil keje Eve walau dia tak pakai MAC segala macam..tetap hasil dia lawa & muka aku pun dah cam cina sebab yang mekap pun cina haruslah chinese stail..papepun mak tetap maintain vouge, nok!hahahahahahaha

we olz ken extra charge untuk:

3 bottle free 1 ampoule (harituh pakai 2 je..aku 1 btol, Hencik S 1 botol)ade baki 2 btol ~sape nak?hehehe

1 pair eyelashes

hair spray for 2 persons


**extra charge nih sume chinese bridal boutique same & standard je mane-mane pun..aku dah check!hikhikhikhik

bersambung ..(entry photographer)

No comments:

Post a Comment