Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 21, 2011

Review Majis Perkahwinan saya :) 01-Majlis Akad Nikah



membaca adat sakinah..










Saat sah menjadi Puan.. ;p





Hantaran Dari Hencik S untuk aku ( DIY )



Hencik S di pakai ape ntah oleh Videographer :)



Hantaran Dari aku ke Hencik S



alhamdulilah.. akhirnya aku menjadi yang sah & halal utk suami terchenta, iaitu Hencik S..
al-kisahnya...

sepatutnya aku nikah pkol 8.30 pagi hari sabtu(aku nikah & sanding hari yang sama), malam sebelum tuh, jurunikah dah nikahkan adik aku dlu..dah pesan, esok jgn lambatttttttttttt..huhuhu..dia ckp kalau lambat kene nikah 12.30..uwahhhhhhhhhhhhh..tapi akhirnya aku nikah lambat 20 minit..huhuhuhuhuhu

jadi aku pun gigih la bangun awal. mekap artis pun sampai awal..bagi dia bekpes dlu..make up artis pulak tuh kawan my aunty..ngam la tuh kan! videographer & photographer aku yg da best tuh pun dtg awal jugak. abg photographer tuh siap pakai baju melayu tanda respect majlis nikah u olz! terbaek la!!

sambil mekap tunggu Unaisah sampai dari KL, mase aku call tuh dia dah kat tol Kulai. cah gerak malam dari KL :) adik aku , yuyu g amek kat tol. mase tengah-tengah make up, dah nak siap tuh, cah pun sampai..lega hati.. :) pkol 8pagi baju nikah baru sampai.. terus excited. pas make up terus pakai baju. cah yang tolong pakaikan baju & tudung.. :)mase make up, ramai yg tunggu ..my sis, my bridesmaid & my aunty..

yang jadi lambat sbb pakai tudung tapi bile dah siap mmg letopz! bile dah siap terus berlari ke bawah. jalan pun laju je sbb dah tahu lambat..hahahahahaha..

Maka majlis akad nikah berjalan dengan lancar, dengan sekali lafaz & mas kawen RM22.50 aku sah jadi milik Hencik S :), semua org bet Hencik S lafaz 3 kali tapi semua kalah sbb sekali lafaz je.. ye la! malam adik aku nikah, Hencik S edo menyaksikan, haruslah dia dah ade tip..tak gitew kan?mase adat sakinah aku nangis cam tak bernafas sbb sedih sgt, dah la aku nih jenis suka melawan..meleleh air mata. lepas 10 minit baru bole bace text adat sakinah..huhuhu

Hantaran 5 dulang berbalas 3 dulang..mmg decide nak sikit je, buat-buat syarat..

yang letihnya sbb hantaran aku fresh flower, dah la amek bapak gile awal dari Larkin.. kejap2 sembur air.. letih woooooo! sendiri kawen sndiri wedding planner mmg gitew la gamaknya. tapi aku sgt2 berpuas hati..

malam Jumaat tuh adik aku nikah, aku la MUA & segelo2.. pergi amek hantaran , amek itu ini..seb baik ade adik2 aku yang teman.. mmg tak duk umah..mlm tuh pulak baru doorgift sampai,pelamin dewan pun siap dalma pkol 3 pagi..pkol 4 baru tdo..pkol 6 lebih dh mangun..huhuhu

No comments:

Post a Comment