Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 21, 2011

Review Majis Perkahwinan saya :) 02-Majlis Persandingan


kereta perantin..tak bape clear sbb amek gambornya mlm..park depan homestay.. :)


rombongan perantin lelaki



kene bayar tol dulu..hehehehe


my flower girl



my family in law



bersanding berempat.. :)








di meja makan pengantin




Selesai majlis nikah di rumah, kami bergerak ke homestay my aunty yang kami sewa . ade 2 purpose sewa homestay , first utk my aunty yang datang dari pontian , second utk bersiap bagi majlis sanding. why tak siap kat rumah? sbb kalau pengantin yang last keluar dari rumah, nti lupe kunci semua pintu. unaisah pun i letak kat homestay yg same. sbb ade 1 bilik kosong. so we ol amek jalan mudah, bersiap di homestay yang 3 minit drive dari rumah ke homestay. dari homestay ke dewan pulak tak sampai 1 minit drive tpi kalau jalan berpeluh ketiak , hokeh!

habis majlis nikah lebih kurang 10 pagi , kami bergerak ke homestay. my MUA dtg lambat pkol 11, jadi aku sempat ke dewan tgk ape yang edo di sana. bile aku smpi kat sane, semua orang terkejut sbb igt aku dah siap. padahal aku dtg dgn baju nikah, tak tukar2 lagi. tgk2 byk mende yg last minit tukar. yg paling suke sgt2, slide show baru! my official photographer dgn baik hati buatkan slide show nikah..oh! sgt terharu!!! :)

pas tu dapat la jumpa tetamu yang dtg awal.. dekat2 pkol 11, my MUA dh smpi, we olz make up . mase make up, my videographer tunggu smpi habis.. my videographer & photographer pergi dewan dlu sbb nk tgk keadaan dewan. about 12pm sume dah dah ade kat homestay tuh..meriah u olz! my sis pun bersiap di apartment yg semo..cume aku siap kat bawah, dia siap kat tingkat atas. dia ckp dengar suara aku smpi atas. mau nya tak dengar, sbb dok bagi bagi instruction sume kat orang lain. fikir itu ini..hohohohohoho..my bridesmaid & bestman pun tunggu i bersiap. my hasben dok umah sebelah. we olz sewa 3 homestay sebaris.umah sebelah menyebelah je..kekekeke..
habis make up, cah tolong pakaikan baju.. lepas siap, nak naik kete perantin la kan..my bestman ckap, kete bole bukak pintu tapi tak bole start. agak menggelabah di situ. so aku pun tgk la.. rupanya salah kunci..hasihhh~~~buat terkujat je! my brother in law yg perasan kunci salah sbb dia selalu bawak kete aku..kalau tak, terpaksa naik kete my hasben.oh no! aku dah ikat riben kat kete tuh hokeh!

gerak pergi dewan, pengepit lelaki yang bawak dgn my bridesmaid yg setia menemani(thank you so much emy & bung yazid)!! sampai-sampai tgk bodak kompang jauh gile , duk bawah pokok. photographer standby nk tangkap gambar kete perantin.. aku plan lain, lain yang jadi..hati dah bengkak, tapi tahan je la~~mase nk berarak, mmg messy gile, yang tukar plannya lain , tu satu hal pas tu nk inpom perantin..berteraburrrrrrrrrr.. yang bestnya, tak de orang sedar, flower girl sume pakai selipar.. :( paling tak best yang jadi kelam kabut ialah bunga rampai utk tepung tawar sampai lambat & orang pelamin lupe bagi hari sebelumnya..huhuhuhuhu..hampir tak bertepung tawar. hampir-hampir terus nk ke meja makan dah, baru smpi beras kunyit& bunga rampai utk tepung tawar & merenjis.. :(

ekceli kami bersanding berempat! satu kerusi 4 orang..hehehehehe..

penah tak korang tgk pengantin bagi instruction dari pelamin. aku rasa akulah pengantin yg pertama yg selamba bole ckp dgn orang yg kat bawah , dgn emcee. bagai sume..huhuhu..

begitu lah citernya bile wedding planner yang kawen..

but overall.. i love my wedding.. puas hati.. alhamdulilah semuanya berjlan dengan lancar walaupun sedikit messy & beberapa insiden kecil yang bole dilihat di video.. :)

my big day is on my 3rd sis bufday, mmg purposely aku pilih tarikh nih.. berkongsi tarikh bufday & wedding anniversary.. :) so yuyu potong kek perantin je mase bufday dia..

my wedding byk di bantu oleh en photographer iaitu Trisno! mmg terbaek la~~

terima kasih semua yang terlibat dalam menjayakan majlis perkahwinan.semoga Allah membalas jasa kamu. alhamdulilah.. will apdet highly recommended vendor & reveal benda yg aku tak puas hati mase my big day!

stay tune!

**gambar dari kamera family in law & my brother in law pnya adik agkat..(cilok kat fb dia-gambar kete perantin)heeeeeeeeeee

2 comments:

  1. suzana,semua cantik! lawa dress biru tu.unaisah la katekan.heheb

    ReplyDelete