Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 11, 2013

Berpantang Hari Ke 12

hari nih hari ke 12 ( kalau aku tak silap..hahha) berpantang
aku berpantang kat rumah mak mentua aku ( where our little family live now since i start preggy until our house will complete next year..huhuhu)

baby alhamdulilah tiada masalah sehingga hari ni
takde kuning
cume naik rashes je..hohoho
yang pasti tiap kali baby Ayra naik rashes 
mummy yg akan dipersalahkan.. :(
baby minum susu ibu & Enfalac A+ ( will stories kendian why campur susu)
popo dia sekarang cair & warna kuning ( ok kan kan kan)
sebelum ni 
popo dia like yellow paste ( byk FM dari BF)
tapi since dh byk breastfeed dari formula milk
popo dia cair pulak
but its normal for breastfeed baby
lagi pun baru hari ke 5 , Ayra dapat direct BF
sbm nih aku perah susu dan bagi pakai botol susu pas tu campur lagi FM
sbb anakku minum banyak
setakat 2oz tuh tak cukup 
melalak-lalak
tu yang bagi campur
since semalam
alhamdulilah
dapat bagi byk BF

me?
takde pape sgt
pilis aku pakai 2 hari.. pas tu tersadai
stokin pakai malam je sbm nih adalah pakai siang malam
2 hari lepas berturut2 pakai bengkung moden yang strap tuh
hari nih tak pakai bengkung
minggu ni & minggu lepas 
ade makan fresh ikan haruan & pati ikan haruan
tapi since aku dapat tahu
pati ikan haruan bole menyebabkan lebihan daging pada parut(keloid)
aku dah jarangkan minum pati ikan haruan
ikan haruan fresh dapat makan bile MIL ade
nih 2 hari dia balik kampung
aku makan ala kadar je
roti, honeystar & bubur ( dapat bubur time malam bile Hencik S balik keje)
tiap-tiap hari
mesti makan oren Sunkist utk Vitamin C
makan prune & minum just Prune ( utk lancarkan pembuangan)
amek The Milk Story dari Lunatot sehari sepaket ( sbb aku takut terlampau byk sgt susu bole jadi bengkak susu..hohoho..sakit woooooooo)
lain-lain treatment aku tak de buat
sbb aku malas
yes!aku malas
set bersalin Amways yang adik aku bagi
pun tak bape terusik sgt
byk masa aku berehat
ni baru lah update blog
lepas dah dekat 2 minggu
aku terbaring atas katil
penjahit aku masih ade rasa sakit
sebelah kanan
Hencik S kata nk tengok kan tempat jahit tuh
tapi tak sempat
mgkin mlm ni atau esok kot
aku dah 12 hari tak turun bawah ( umah MIL double story) & tak keluar rumah
duduk terperap dalam bilik
jalan pun dah okay sket
better dari sebelum2 nih
badan pun ade rasa sihat sket
(tu yg main tenet & update blog)hehehe

ok lah!baby dah nanges!
nti update lagi..huhuhu




No comments:

Post a Comment