Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 13, 2013

Review Tukang Urut Bersalin - Kak Rahmah

Memandangkan aku bersalin Czer
so tak dapat nak berurut btol2 
yang aku sempat rasa: 

1. urut bengkak susu - 2x treatment
2. pakej penuh urut bersalin pada hari ke 7 - 1x treatment

Tukang urut bersalin : Kak Rahmah
blog : http://urutbersalinrahmah.blogspot.com/

aku kenal dri internet
tak de sape suggest
tak de review dari sesape

Review Urut Bengkak Susu:
- 2x treatment

hari pertama dia dtg, timing ok
sume ok
cume for me, treatment yg x smpi 1 jam tuh
cam pricey...agak pricey sbb urutkan sket2 je
mmg tak lama

Review Pakej Lengkap:

Item Pakej Bersalin Lengkap   :-

  • Mandian Herba
  • Urut dan Sengkak
  • Tungku
  • Tepel perut & Bengkung
  • Pilis dan Jamu
  • Mandian Bayi
  • Menyediakan masakkan berpantang 
  • Menggunakan produk AMWAY

RM 120/ Sehari

tapi kos sebenarnya : RM120 + RM30 ( tambang teksi dari S Alam ke Jln Klang Lama - Return)= RM150

yang aku rasa sedikit keciwa 
ade beberapa item yang dia tak buat tapi still charge aku penuh
ye la aku kan bersalin secara CZer
tak dapat la nk buat byk
tapi charge full woooi!!

antara item yang aku tak dapat dari Item Pakej Bersalin Lengkap:
1. Urut & Sengkak : urut ala-ala je pun-same mcm urut bengkak susu.. bukan urut full penuh tapi charge penuh..huhuhuhuhu
2. Tepel Perut & Bengkung
3. Pilis&Jamu
4. Menyediakan masakkan berpantang

byk jugakkan aku tak dapat
tapi
aku malas nak bising2 sgt

item yang aku dapat : 

1. Mandian Herba : daun2 sume Kak Rahmah yang bawak, tinggal rebus je dalam periuk . dia rebus kat dapur rumah mak. baunya wangi. kak rahmah yang mandikan aku...**malu**
tapi bile aku lap tempat jahit tuh dia tak bagi. part ni yang aku tak bape gemor sbb
setahu aku tempat jahit tuh kene lap & keringkan..Kak Rahmah ni asal datang urut aku mesti tertinggal mcm2 barang kat rumah dia.. apa daaaaaaaaa

2. Tungku : Tungku pun dia bawak sendiri. Dia pakai tungku batu. katanya beli dri Orang Asli Dengkil. huhuhu. tak pasti lah kebenarannya. aku ade beli tungku sndiri tapi jenis stim , dia tak pakai pun. dia pakai barang dia sendiri.

Secara personalnya

yang aku suka ttg treatment Kak Rahmah:
1. urut sedap ( pada aku lah)
2. dia bawak barang2 sndiri
3. pemurah :
- hari pertama aku bagi xtra kat dia, dia hadiahkan Losyen Mustajab
- dia ckp nak hadiahkan mama & mak mentua aku urut sbb jaga aku dlm pantang. tapi tak sure lah erk, sbb hari Ahad dia dtg utk pakej lengkap katanya nk urut bahu mak mentua aku tapi hampeh!!
- buy 4 free 1 pakej lengkap bersalin, katanyalah free 1 day. aku dah amek 1x pakej lengkap bersalin yang tak bape lengkap..hahahah


yang aku tak bape gemor:
1. Kak Rahmah terover peramah..hohohoho..biasalah orang tua, kan? banyak sgt mulutnya, bukan citer pasal ilmu perbidanan pun, byk melalut lebih..hohohohoho. mak mentua yang rajin melayan kak Rahmah bersembang.
2.   tak bape expert sgt ilmu perbidanan - byk ikut pantang melayu lama2 &  tak bape expert urut & treatment 
orang yang czer. kalau normal mgkin dia expert kot

ntah lah, 
aku tak pasti nak continue dgn kak Rahmah ke tak?
so far aku tgh survey bidan lain utk buat 3 hari berturut2 since aku dah 2 minggu bersalin
aku cari pakej yang ade sekali
tungku, tangas 
sbb kak rahmah takde buat tangas ( vagina stim - duduk atas kerusi bawah ade air rebusan akar kayu)
sape bole suggest bidan bersalin yang okay erk?

xtra info: Kak Rahmah duduk kat Blok 58, Seksyen 7, Shah Alam


5 comments:

  1. huhuhu..baru deal dgn die.. rase nak cancel ler..

    ReplyDelete
  2. huhuhu..baru deal dgn die.. rase nak cancel ler..

    ReplyDelete
  3. Menyediakan rawatan slpas bersalin untuk ibu dan bayi..0126383021

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete