Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 29, 2013

rutin harian ayra


Semalam baby Ayra
turn to fullmoon
alhamdulillah

kejap je masa berlalu , kan?

even dah sebulan 
aku masih tak mampu
nak mandikan dia sorang
sbb aku masih rasa sakit
dibhagian luka
luka aku ade 2 , kau!
dekat2 jahitannya
1 jahitan tuh dibuka separuh pastu jahit balik-agaknya salah tempat
yang jahit 2 kedua tuh baru ok - tempat yg btol
(low segment section)
maka aku ade 2 jahitan yang kene jaga
sbb jahitan tuh dekat2
each time aku rasa
sgt tegang dan jalan masih bongkok lagi
hhuhuhuuuhuhu
jahitan yang kedua pulak
separuh lurus separuh senget benget!
grrrrrrrrrrrrrrr!!!

berbalik kepada citer baby ayra :)

rutin harian ayra dari lahir sampai hari ni ( 31 hari)
akan mula pkol 6 pagi
akan bangun setiap 2 jam
mintak susu :)
then selalunya 
tengahri dalam pkol 1
baru mandi
**anak dara mandi lambat..hihihi..
so everyday
ayahnya yg mandikan anaknya
just mandikan dalam sinki
gna bathtub
muat letak dlm sinki
jenama little bean - foldable bathtub
very easy to use :)
besh2!
kalau  hari keje
ayah balik tenghari time lunch
utk mandikan ayra
bapa mithali sgt ,  kan?hekhekeh
selama dalam pantang ni
hari2 Hencik S balik tenghari
semata-mata nk mandikan anaknya
kalau tak sempat sbm g keje 
dia akan mandikan
kalau dia tak smpat
aku mandikan
dengan cara 
lap2 sahejo u olz
mane mampu lagi nak agkat2 sgt
nk diri lame2
pegang dia
nk handle dia mandi
takut , uolz!

so ni lah rupe baby ayra tgh shower oleh ayahnya.
 kemain molek
duk dalam tuh
tak bergerak2

mula-mula masuk baby tub 
confirm nangis
hari-hari mcm tuh
kalau nk elok
sbm mandi 
urut baby
bagi dia selesa
tapi we olz
malas
kadang urut
kadang tak
ikut suke je
tuh yg masuk air je 
terus menjerit!
dah lama2
elok dia lepak dalam tuh

 bath tub ni bole beli kat :

comelkan bathtub baby ni?
ade tempat letak kepala
baby pun selesa duduk dalam tub
aku tgk ayra kalau masuk dlm tuh 
kemain rilex..heheh
so far aku tgk
Hencik S mmg senang mandikan Ayra
pakai bathtub nih
bile nak buang air mandian
just bukak je lubang dalam bekas mandi tuh
nk storage pun senang
just lipat je 
tak makan space 

 lepas mandi 
tugas menyiapkan ayra pun
ayahnya yang buat
dia akan pas kat aku
bile time 
dia nk cepat
atau ade keje lain nk buat

 aksi selepas mandi
kadang2 kelam kabut 
nak pakaikan baju
dia dh menangis2
nak susu lah
mcm2 hal
hehheeh


 dah siap pakai baju :)

time pakai baju 
kadang2 aku alas
dgn getah nih
sbb kadang2
belum sempat pakaikan
diaper
dia dah 'bomba'kan aku..
kadang2 popo..
habis cadar semua
kene tukar
maka alas la dgn getah

lepas mandi
bagi susu
terus tdo

time to sleep...

No comments:

Post a Comment