Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 9, 2010

langkah demi langkah

baiklah!walaupun wedding aku adalah pada September 2011 tapi nampaknya aku telah gelogoh dan rakus dalam melakukan persiapan.hahhaha..hayat tak hengat kan..

kronologi persiapan majlis perkahwinan aku:



Mac 2010 - Booking MUA untuk majlis bertandang.booking photographer untuk majlis bertandang mase pameran pengantin kat PWTC.gile awal tak?hahhaahha.

July 2010 - Booking Unaisah Azlan untuk baju nikah & reception.bermula dengan aku nk dia jahit baju untuk majlis tunang tapi tak dpat sbb full.so aku book dia utk wedding aku dgn secepat mungkin.alhamdulilah senang deal dgn designer yang disenangi ramai.memang berbaloi2!hari jumaat nih nk jumpa cah untuk ukur badan & tgk sketch baju.yeahhhhhhhh!!esok tudung inner arab sampai.eloklah tuh bole tunjuk kat cha, molek tak dengan muka aku yang bolat nih.kalo tak ok, aku pakai tudung awning ler jawab nya..aku igt nk tema arab untuk majlis nikah..huhuhu

August 2010 - Booking photographer, Trisno.Photographer nih gile hot kat Jb..sebenarnya aku nk amek dia mase tunang tpi terlambat, terus aku booking untuk wedding.mase jumpa face to face..oh!sangat la friendly!i loikke!

November 2010- booking dewan, pelamin, MUA, caterer, pa system & cake decorator.guest book dah beli , weh!!~heeeeeeeeeeee

plan untuk bulan demi bulan:

dec 2010 - survey favor

jan 2011 - kursus tawen

feb 2011 - beli kasut pengantin, byar 50% caterer & pelamin, trial rambut, booking videographer, follow up dgn pelamin

march 2011 - start beli favor

april 2011 -

may 2011 - collect album pre-wedding

june 2011 - tempah kad jemputan

july 2011 - mula edarkan kad jemputan

august 2011 - final fitting & collect wedding dress

september 2011 - last touch up & raya oii!!

4 comments: