Alhamdulilah sudah selamat bernikah (9.7.11)

Daisypath Anniversary tickers

Majlis Pertunangan (10.10.10)

Daisypath Anniversary tickers

Friday, November 5, 2010

My vendor - Jb Reception(Final)

selama aku balik jb nih..hari-hari pergi survey & jumpa vendor wedding..penat hokeh!alhamdulilah sume telah selesai..^_^~muka puas & tersenyum gumbira!nih final vendor utk my wedding (9-10 september 2011)

Dewan: IOI Palm Vila, Kulai
Status: Booking-done
Review: sangat best dapat deal dgn sales person dia, name juliah..happening, baik & easy to deal..^_^..scenery pun cantik..puas hati!

Caterer: Masih bagi peluang pada vendor caterer mase majlis tunang(Az Catering)
Status: Booking-done
Review: Mmg easy to deal . cam biasa: senang citer!

Photographer: trisno
status: Booking-done(sebelum tunang dh book tapi baru jumpa semalam)
Review: Personally senang gile deal dgn dia..sume benda dia tahu!yang penting aku mmg suke dia.hehehe

Pelamin: Bridal Kayangan
status: Booking-done
Review: sebenarnya aku tak pernah terfikir nk amek bridal butik nih..dan dia jugak bukan pilihan pertama,tapi lepas pergi survey hampir 10 butik pengantin kat JB, aku rase berbaloi amek butik pengantin nih..Layanan & PR dia aku bole bgi 4 bintang dari 5 bintang.berbudi bahasa & bole bertolak ansur&dia adalah vendor yang menepati baget aku.sbb mjlis wedding aku adalah realistik yang berdasarkan poket aku bukan ikut pakej butik pengantin tuh atau orang lain.hohohoo..adalah satu butik pengantin kat kulai nih, aku jnji dgn dia pkol 11 pagi.tpi aku smpi kedai dia pkol 2 sbb aku hantar mak aku pergi keje pas tu jumpa org katering..for sure la lame.alih-alih aku sampai kedai dia, bole pulak adik dia ke kakak dia ckap dia dh keluar.dh keluar tak pe lah..adik dia call la si owner butik pengantin, dh la depan aku pulak tuh..adik dia smpi kan la kat aku.si owner butik pengantin ckp'dia janji dgn aku pukul bape?"(maksud dia tuh sape suruh aku dtg lambat?)hello!aku nih customer!suke hati aku lah nk dtg pkol bape!bukan kau sorang je aku nk jumpa.pastu dia tak nak balik kedai suh adik dia attend aku!hrmm~ko igt heran sgt ke dgn butik kau???berlambak butik lain .dengan PR yang teruk & kelaut..bubye je la!aku pantang btol org PR cam shiyallllll!!baik aku amek butik yang tak establish tapi PR superb!tu untung amek butik yang tak establish lagi..layanan superb & berbaloi!^_^..tak masuk lagi citer butik pengantin yang aku set appointment awal-awal asyik la cancel last minit , byk kali pulak tuh!

byk jugak vendor yang aku tak sempat sbb vendor tuh ade yang emergency case & bla bla..

tak pe!yang penting, benda penting2 dh setel.. :)

2 comments:

  1. trisno memg best ! pernah tgk b2b lain review dia ! good job dear! i rasa u lagi faster preparation dr i ehehe =)

    ReplyDelete
  2. tq dear..pelan2 je i buat..^_^..sikit-sikit lelame jadi bukit kan kan kan...

    ReplyDelete